Saturday, March 20, 2010

Impresii despre cursul „Proiecte educaţionale”


M-a impresionat în primul rând elanul tineresc şi entuziasmul Dumneavoastră cu care ne-aţi vorbit despre proiecte. Aţi fost foarte convingătoare, plină de energie. S-a văzut, că aveţi o experienţă imensă în a scrie şi a coordona proiecte, sunteţi curajoasă şi deschisă, flexibilă, receptivă la nou.
Mişcarea este esenţa vieţii. „Nu sta pe loc, mişcă-te, caută, aplică burse, fă proiecte... bate la uşă şi ţi se va deschide poarta! Ai încredere în forţele proprii!” Aceste cuvinte le aud, când încerc să evoc cursurile ţinute de Dvs.
Am învăţat:
-Să-mi deschid şi să-mi verific zilnic email-ul
-Să răspund promt (peste o zi) la mailurile primite
-Proiectul înseamnă lucru în echipă. Fiecare membru are un rol bine conturat, o sarcină pentru care el este responsabil. În echipă sunt persoane care tind către aceeaşi ţintă, proiectul are reuşită, dacă este asumat de toţi membrii echipei.
-E important să cunoşti limbi străine. În predarea limbilor ne-ar fi de folos o predare axată mai mult pe comunicare, mai puţin pe exerciţii sterile de gramatică. Nu contează că faci greşeli de exprimare, de acord. Vorbeşte fără teamă, comunică!
-Nu subestima pe alţii, şi nu te subestima sau supraestima pe tine însuţi! Ai încredere în valorile proprii!
-Sunt diferite tipuri de programe (ex: de finanţare, educaţionale, culturale; locale, regionale, naţionale, internaţionale). Programul sectorial COMENIUS este destinat învăţământului preuniversitar, iar programul GRUNDTVIG educaţiei adulţilor. În cadrul programelor sunt proiectele. În cadrul programului COMENIUS sunt proiecte de parteneriat şcolar, proiecte de mobilităţi individuale, proiecte de cooperare multilaterală, E-Twinning etc.
-Am învăţat cuvintele cheie din domeniul managementului de proiect: linii de finanţare, finanţator, beneficiar, raport, cheltuieli eligibile, monitorizare etc
-Am accesat site-ul ANPCDEFP, un site care conţine informaţii legate de programe educaţionale promovate de Comisia Europeană şi Ministerul Educaţiei http://www.anpcdefp.ro
-Am exersat completarea unui formular de aplicare a unei burse. Ne-aţi atenţionat să avem grijă la completarea rubricilor din formular, să citim cu atenţie Ghidul candidatului, în formularea textelor să fim precişi, convingători: „Punct ochit, punct lovit!”
-Am înţeles importanţa diseminării, şi prezentarea exemplelor de bună practică. Când cineva care a reuşit îşi prezintă rezultatele, nu se laudă, ci are datoria morală să facă public, să dea mai departe ce a învăţat.
Cursant: BALOGH Emerich-Csaba



Mult stimată doamnă profesoară Mariana Hudrea,

Cu deosebit respect va scriu aceste rânduri şi vă mărturisesc că v-aş fi scris chiar dacă nu ne-aţi fi cerut. Prin cursurile prezentate de dumneavoastră ne-aţi făcut o mai clară viziune asupra a ceea ce înseamnă un PDI. Trebuie să recunosc că până la întâlnirea cu dumneavoastră am crezut că PDI-ul reprezintă un document care trebuie să-l aibă directorul în mapă atunci când i se cere sau atunci când se prezintă la concursul pentru directori.
Dumneavoastră m-aţi convins că PDI-ul este un instrument de lucru al şcolii, realizat de către o echipă de proiect şi asumat de către întreg personalul angajat al şcolii. Mi-aţi insuflat încredere şi mi-aţi dovedit că la orice vârstă se poate face treabă dacă se doreşte acest lucru.
Sunteţi un exemplu viu a ceea ce înseamnă obţinerea de finanţare pentru proiecte de parteneriat şi proiecte pentru formare continuă. Ne-aţi arătat “uşa” pe care trebuie să intrăm – www.anpcdefp.ro. Aici găsim informaţiile utile despre programele comunitare în domeniul educaţiei şi formării profesionale. Ne-aţi prezentat acest site, familiarizându-ne cu meniul PROGRAME din care ne-aţi indicat Programul de învăţare pe tot parcursul vieţii unde sunt prezentate informaţii utile despre:
a)Programul sectorial COMENIUS care are o ţintă foarte ambiţioasă prin implicarea în activităţi educaţionale de cooperare a trei milioane de elevi până în 2013, program ce se adresează instituţiilor de învăţământ preuniversitar se stat şi private;
b)Programul sectorial ERASMUS care susţine realizarea unei arii europene în învăţământul superior;
c)Programul sectorial LEONARDO DA VINCI se adresează instituţiilor de învăţământ tehnic prin dezvoltarea tehnicilor de predare/învăţare, încurajarea cooperării europene în educaţie şi formare profesională;
d)Programul sectorial GRUNDTVIG la care poate participa orice organizaţie din domeniul educaţiei adulţilor, din sistemul formal, non-formal sau informal;
e)Programul TRANSVERSAL care promovează cooperare şi inovaţie în politicile de educaţie şi formare, program adresat şi directorilor de şcoli;
f)Programul JEAN MONNET;
g)EUROPEAN LABEL destinat obţinerii certificatului European Label pentru proiecte din domeniul predării şi învăţării limbilor străine;
h)EURIDICE program ce furnizează către persoanele cu funcţii de decizie, precum şi către toţi cei implicaţi în domeniul educaţional, unor informaţii şi studii corespunzătoare nevoilor acestora;
i)VIZITE PREGĂTITOARE, program ce acordă sprijin financiar instituţiilor eligibile pentru efectuarea de vizite în instituţii similare din orice ţară participantăla Programul de Învăţare pe tot parcursul vieţii, în vederea iniţierii unor viitoare proiecte de cooperare europeană în cadrul Programului(2007-2013).
Ne-aţi învăţat cum să ne procurăm şi să completăm formularul de candidatură pentru un program Comenius subliniind faptul că la motivaţia cererii să dovedim faptul că “viaţa noastră nu mai poate continua” dacă nu obţinem această perfecţionare precum şi faptul că “dă bine” dacă utilizăm cuvântul “european” cât mai des.
Nu în ultimul rând mi-a plăcut modul de abordare al temelor prezentate de dumneavoastră în cadrul cursurilor. Ne-aţi fost un real exemplu de utilizare al brainstormingului la clasă.
În încheiere v-aş aminti o povestioară pe care mi-a spus-o bunicul:
“Se zice că erau doi verişori primari care la terminarea clasei a IV-a au obţinut premiul I. Ca drept răsplată părinţii lor le+au cumpărat câte o vioară. Pe parcursul vacanţei de vară unul din ei a început să încerce să cânte la vioară iar până la urmă a reuşit să cânte “după ureche” câteva melodii. Celălalt a pus vioara în dulap şi a lăsat-o acolo.
După începerea noului an şcolar părinţii celor doi copii s-au hotărât să-i ducă la un profesor de muzică pentru a-i învăţa să cânte la vioară. Zis şi făcut!
La prima şedinţă cel care ştia cât de cât să cânte începe să se laude cu “priceperea sa” şi să-i cânte melodiile ştiute profesorului. Celălalt, recunoaşte că n-a cântat în viaţa lui la acest instrument şi îl roagă pe profesor să fie mai atent cu el din această cauză.
După cele relatate de copii profesorul le explică ca cel care nu ştie deloc să cânte o să-i plătească 30 lei pe oră iar cel ce a mai cântat o să-i plătească 50 lei pe oră.
Tatăl copilului care urma să plătească 50 lei se simte foarte ofensat şi-i cere explicaţii suplimentare profesorului:
-Cum, domnule profesor, este corect ca eu să plătesc mai mult ora pentru copilul meu care şi ştie să cânte câte puţin faţă de cel care nu ştie să cânte deloc?
-Da domnule, este corect, deoarece pe copilul dumneavoastră trebuie să-l dezvăţ mai întâi de modul prost în care s-a învăţat şi apoi să-l învăţ să cânte corect iar la celălalt cum am să-i arat aşa va cânta.”
Fie ca undiţa primită de la dumneavoastră să ne ajute în perfecţionarea noastră pe mai departe prin proiecte europene.

Cu recunoştinţă,
Viorel Mureşan

1 comment:

  1. Buna Ziua!
    Eu sunt Vlad, unul dintre membri Radio Whisper - un radio antimanele dedicat bloggerilor şi nu numai.
    Am găsit întâmplător blogul tău, am citit câteva articole şi nu am vrut să ies înainte să te felicit – mi-a plăcut mult ce am găsit aici. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doresti, poţi să ne recomanzi orice articol, iar noi îl vom promova.
    Ne-ar face plăcere să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
    M-am gândit aşadar să vin cu o propunere:
    Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piese necenzurate. Avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă cât mai complexă de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că poate ai vrea sa ni te alături şi să colaborăm (binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place). Dorim de asemenea să îţi acordăm un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultatorilor noştri.
    Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul asculta.whisper sau un e-mail, tot la asculta.whisper@yahoo.com, pentru a discuta mai multe.

    www.radiowhisper.com
    Multumesc,
    Cu stimă Vlad!

    ReplyDelete

Links:
  • ISJ Maramures
  • CCD Maramures
  • Site Info Project
  • TOEIC Camp
  • Info Project Blog