Wednesday, June 13, 2012

Proiectul de Dezvoltare Institutionala

Sambata, 9 iunie, am fost invitata de catre d-na Terezia Filip sa tin  din nou cursurile dedicate Proiectului de Dezvoltare Institutionala si a Proiectelor educationale  europene.
Intalnirea cu cei 15 cursanti a fost  foarte placuta  si utila, conform feedback-urilor primite.
Iata  si cateva consideratii personale.
Cursantii prezenti au fost extrem de interesati de tematica cursului. Au fost extrem de receptivi si de activi.
Mi-a facut o reala placere implicarea lor in discutii.
Din pacate, am constatat din nou, ca acest proiect atat de important pentru dezvoltarea fiecarei institutii scolare continua sa ramana doar un simplu document, dupa mai bine de 10 ani de cand se elaboreaza in fiecare scoala.
PDI trebuie cunoscut si asumat de catre fiecare cadru didactic. Trebuie sa fie un instrument de lucru si nu un dosar pastrat intr-un sertar. Spun acest lucru exact de 10 ani , de cand am inceput sa le prezint directorilor modul de elaborare a acestui document( atunci, in calitate de inspector cu dezvoltarea institutionala).
Din feedback-urile participantilor am inteles ca ei vor incerca sa schimbe lucrurile.
Le doresc mult succes.
Un alt aspect care m-a intristat peste masura a fost faptul ca au aparut, pe lista de prezenta, doua persoane care nu erau prezente in sala.
Mi s-a explicat ca “asa se obisnuieste”. Replica mea a fost ca si “de aceea nu merg lucrurile bine in tara asta”.
Cum poate o persoana absenta sa-si formeze competente prin absenta? Ce fel de manager va fi acela care nu-si dezvolta competente? Exact tipul de manager pe care nu-l dorim. Superficial si “pastrator de maculatura in sertare”.
Chiar si cei 4 cursanti care au sosit pe parcurs , ma indoiesc ca au reusit sa recupereze .
Eu sunt convinsa ca cei absenti au avut motive serioase pentru care nu au putut participa. Dar de ce sa apara pe lista ca prezenti?
Cum putem face doua cursuri intr-un singur curs, cum s-a intamplat cu doi dintre participanti?
Nu e posibil ca in anul 2012 sa ....avem o asemenea atitudine fata de un curs de formare care e si platit de catre cursant.
Certificatul de participare fara a fi acoperit de abilitati si competente valoreaza atat cat un PDI tinut in sertar. MACULATURA!!!
Multi inca cred ca pot sa-si dezvolte competente doar citind.
Eu, care am participat la ZECI de cursuri de formare in ultimii 10 ani, atat in calitate de cursant cat si de formator, va asigur ca nu e asa.
Daca Reforma s-ar putea face doar prin lectura, atunci s-ar fi vazut in fiecare institutie scolara ca procesul de predare invatare s-a modernizat si s-a adaptat cerintelor secolului XXI.
Eu nu spun ca nu s-au facut progrese, ca nu exista sute de cadre didactice harnice, bine intentionate, care incearca sa-si adapteze metodele de predare noilor directii si mai ales nevoilor actuale ale educatiei.
Insa ritmul in care se progreseaza ma intristeaza peste masura.
In concluzie, le multumesc celor prezenti la cursul de sambata, pentru modul exemplar in care au colaborat cu formatorul.
Absentilor le trimit regretele mele ca au pierdut sansa de a intelege ca PDI trebie sa fie un document si un instrument de lucru asumat de catre intregul colectiv ( cadre didactice, stakeholders etc).

Va doresc tuturor succes!

Mariana Hudrea

PS. Le  multumesc celor 5 cursante pentru promptitudinea cu care au trimis feedback-urile electronice. Astept inca 10 . Aceste feedback-uri sunt menite sa rezume , in cateva cuvinte, valoarea adaugata dobandita prin participarea la curs. Asa ca e esential sa trimiteti acest feedback necesar evaluarii finale. E suficient sa sintetizati, in cateva propozitii, ceea ce vi s-a parut mai util pentru dumneavoastra.



No comments:

Post a Comment

Links:
  • ISJ Maramures
  • CCD Maramures
  • Site Info Project
  • TOEIC Camp
  • Info Project Blog